Tuesday 5 November 2013

Kisah Cinta Tiga Sahabat {bab 1}

Kau ada dikala ku suka
dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
pegang erat tanganku bila aku jatuh
kau lah yang selalu
selalu menemaniku
mendengar kisah pahit manis hidupku
kaulah yang disitu
setia menungguku
kaulah yang satu
menjadi sahabatku

   Lagu sahabat nyanyian Najwa Latif kedengaran dicorong radio.Tiba-tiba aku teringat sahabat-sahabatku.Rindu dengan mereka tidak tertanggung.Teringat kembali saat-saat suka dan duka bersama.
   Kini umurku sudah mencapai 18 tahun.Aku sudah terpisah dengan kawan baikku.Tapi bukan bermakna berpisah tidak berhubung langsung.Aku sering juga menghubungi mereka melalui telefon dan facebook.
   Rindunya dengan mereka.Entah bila dapat berjumpa.Maklomlah,kami terpisah dari tingkatan 5.
Sekarang aku sedang melanjutkan pelajaran di sekolah sebagai pelajar tingkatan 6 ataupun digelar pelajar Pra-U.Kawan baik aku juga melanjutkan tingkatan 6,tapi kami tidak satu sekolah.Aku sekolah dekat SMK Tunku Abdul Rahman Putra Kulai manakala kawan baikku ini sekolah di SMKA Segamat.
   Pada awal permulaan tingkatan 6,aku melanjutkan pelajaran di SMKA Segamat,tetapi aku berpindah sebab aku mahu menukar course.Disebabkan itu kami berpisah..Sedih tapi nak buat macam manakan.
   Tapi aku ada lagi seorang kawan baik.Kami tidak satu sekolah lagi semenjak kami tingkatan 5 awal tahun.Dia terpaksa pindah sekolah sebab ayah dia yang suruh.Kami tak dapat menghalang.Aku sangat terasa akan kehilangannya.
   Menunganku terhenti apabila telefonku berdering.Ahh!!abg angkat aku.Sibuk betul dia ni..kacau lamunan orang.
   "hello" aku jawab juga panggilannya.
   "hai adik,kenapa lama tak mesej??"
   "adik buzylah.Exam nak dekat.Nanti kalau adik free adik mesej lah."
   "ok.sekarang adik buzy ke??"
   "mestilah buzy.nak study!!!"aku mula rasa rimas.
   "takpelah kalau macam tu".Talian termati.'marah lah tu'aku bermonolog.
   Aku mencapai buku sejarah.Aku menyelak helaian satu persatu.Mencari tajuk yang ingin aku ulangkaji.Tetapi aku rasa malas sangat.
   Aku termenung lagi.Mengingati kisah-kisah manis antara aku dan sahabat-sahabatku dulu.
Sahabat baikku namanya Nurul Majidah Binti Amirul atau dipanggil Majidah.Yang lagi satu namanya Siti Azura binti Azaman atau dipanggil Azura.
   Ok stop!!I must study.Exam nak dekat.Kalau nak sambung berangan tunggu lepas exam.haha.Yang penting,aku rindu sangat dengan kawan-kawan aku.

No comments:

Post a Comment