Sunday 12 October 2014

Bicara antara Alia dan Iman. . .

Assalamualaikum

Soalan cepumas dari someone...waktu tu tgh minum air
iman : bila nak kahwin? aq da dua ank da nie..tpy kmbrla..
Aku : (tersedak wktu tgh mnum) soalan ap tu Nurul Iman ? aku skolah lgy..tkknla nk khwn..lgypun spe nk aq kn..better jge mama babah...hahaha
Iman : ko mmg bkn yg aq knal dlu..ko tk prnah gabra masa jawab soalan mcm nie..minum pun tkkn trsedak masa jwb soalan mcm gini..ko da berpunya ke? baik jujur..
Aku : apa punya soalan ni kawan..muka aku ni muka tunang org ke? ke muka bini orang sampai tanya cm tu skli..hahaha..tkdekn? aplh mak dara ni..
Iman : Iena, aq nie kwn dgn ko bkn bru 18 hari tau.,drpd kcik kita brkwn..aku kenal ko mcm mne..nmpk je ko brutal tapi ko suka pendam perasaan..ko suka ko pendam,ko syg ko pndam,ko bencj ko pendam,semua lah ko pndam..kita nie sesama wanita..tgk muka ko aq da thu ko pndamkn sesuatu tpy tk luah..
Aku : Puan Iman yg comel nie merepek ap? aku ok syg..tgk muka aku ceria je kn..ade mata aku bertakung air? tkdekn..aq ok je la..setkat pndam perasaan tu prkra biasa..
Iman : Takpelah kalau ko tknk mengaku..aq thu prnsip ko utk tkut kpd prkataan CINTA..sbb ko tkut dikecewakan..dan aku thu ko tkut bertepuk sebelah tgn kn..impian ko nk brkhwn bru brcnta tu aq pun sdia mklum..tpy andai stu hri ko ditkdirkn ko jtuh cinta sblum ko khwn dgn dia..ap yg ko akn buat?
Aku : hurm, aku ajk dia khwnla...hihihi
Iman : aku serius ni Iena..ko jawab main2?
Aku : enthla iman...aku tkde jwapan..
Iman : Iena, kalau kita jtuh suka pd someone...tk smstnya kta kne pndam...kita kena luahkn jugak...klau terlpas kte yg kcewa..
Aku : Iman, aku lbih rela pndam dry kecewa, aku lbih rela terlepas drpd ditolak..malah aq doakan kebahagian dia..aq prcya pd tkdir Allah..klau bnar dia jodoh aq..stu hri nnty kami akn dpertemukan jua tk kira mcm mne jauhnya dia..klau dia bkn jodoh aq..aq reda dgn tkdr Allah..
Iman : see? cara ko brckap, sebenarnya hati ko dah ditkluki oleh someone kn..jujur sajalah..
Aku : mana ada...pndai ajela meneka..
Iman : aku sentiasa doakan kebahagiaan kwn aq yg sorg nie..aq thu ap yg ada dlm hati ko..sbar ya..bgy dia masa utk brfikir semasak msaknya..andai dia betul2 cintakan ko..dia takkan biarkan ko trlepas ke tgn lain..dia akn berusaha sedaya upaya die utk memiliki ko sbgai suri hidupnya..prcayalah, prkara yg tkkn ko jgka dia buat dia akn buat demi utk memiliki ko..
Aku : aku rasa aq cm bca novel...hahaha..thankz iman ku syg...aq dgr nasihat ko ..sbgai senior dlm khidupn alam berumah tangga..knela beri sokongan yg blom berumah tngga nie kn..haha
**************
Rasa-rasa korang apa yang patut Alia buat seandainya apa yang diperkatakan Iman itu memang betul ?

Wasalam . . . 

No comments:

Post a Comment